Ako nenaletieť pri výbere dodávateľa solánej elektrárne?

Na trhu s fotovoltikou sa teraz pohybuje o niečo viac ako tisíc firiem. To so sebou síce prináša širokú ponuku, ale aj vysoké riziko výskytu tých nespoľahlivých. V uplynulých týždňoch sme mohli zaznamenať krach ďalších spoločností, čo len umocnilo skepsu a opatrnosť potenciálnych záujemcov o fotovoltiku. Na aké kritériá si dať pozor, aby ste sa pri výbere dodávateľa nepopálili?

Zdroj: E.ON

Dajte na osobnú skúsenosť a referencie existujúcich zákazníkov

Najrelevantnejším ukazovateľom spoľahlivosti je osobná skúsenosť zákazníkov s kvalitou služieb daného subjektu. Vďaka početnej konkurencii je to jedna z hlavných metód, ktorú bežne využívame, či už ide o kúpu automobilu, výber reštaurácie na romantickú večeru, alebo práve vybavenie fotovoltiky.

Neetické, klamlivé alebo nespoľahlivé služby sa v modernom svete dajú iba ťažko utajiť. Ľudia svoje skúsenosti radi zdieľajú, predovšetkým potom tie negatívne, čím prispievajú k skvalitneniu trhu. V ére internetu nie je problém vyhľadať si referencie na stránkach spoločnosti alebo na hodnotiacich portáloch.

Záujem o dianie na trhu a história spoločnosti

Jeden z kľúčových ukazovateľov je aj čas úspešného fungovania firmy na trhu. Pri spoločnostiach, ktoré podnikajú v oblasti fotovoltiky niekoľko rokov, a to i napriek silnej konkurencii, môžeme predpokladať určitú kvalitu ponúkaných služieb a skúsenosti s ich realizáciou. Nemožno, samozrejme, tvrdiť, že novovzniknuté firmy musia byť automaticky nespoľahlivé. Je však dobré podrobiť ich o to dôkladnejšej analýze.

Záujem o aktuálne dianie vo svete fotovoltiky dodávateľskej spoločnosti je tiež jedným z ukazovateľov odbornosti. Ak sa firma naďalej zaujíma o svoj rozvoj a o rozvoj celého odvetvia, ide o jasný signál, že chce naplno využiť svoj rastový potenciál.

Kvalita a obsah webových stránok

Keďže žijeme v čase, keď má internet úplne zásadnú úlohu prakticky pri akejkoľvek vyhľadávacej činnosti potenciálneho zákazníka, je dobré overiť si webové stránky spoločnosti. Tie by mali byť logicky štruktúrované s jasným a zrozumiteľným obsahom. Ich relevanciu podporia napríklad ukážky hotových inštalácií či práve pozitívne referencie od klientov, ktorí majú priamu skúsenosť so službami a s prístupom danej spoločnosti.

Nie je všetko zlato, čo sa blyští alebo neverte všetkým lákadlám

Niektoré firmy môžu lákať na nízke ceny oproti konkurencii. Lacná fotovoltika môže byť spôsobená chybnou kalkuláciou či malou informovanosťou firmy týkajúcou sa všetkých súvisiacich nákladov. Zdanlivo výhodná obstarávacia cena teda nemusí nutne znamenať, že zákazník v konečnom súčte ušetrí.

Rovnako tak to môže byť i pri promo akciách typu „menič k FVE zadarmo“ a podobne. Ide o také nákladné komodity, že ich cena sa neskôr premietne v cenách iných položiek.

Na trhu s fotovoltikou sa teraz pohybuje o niečo viac ako tisíc firiem. To so sebou síce prináša širokú ponuku, ale aj vysoké riziko výskytu tých nespoľahlivých. V uplynulých týždňoch sme mohli zaznamenať krach ďalších spoločností, čo len umocnilo skepsu a opatrnosť potenciálnych záujemcov o fotovoltiku. Na aké kritériá si dať pozor, aby ste sa pri výbere dodávateľa nepopálili?

Dajte na osobnú skúsenosť a referencie existujúcich zákazníkov

Najrelevantnejším ukazovateľom spoľahlivosti je osobná skúsenosť zákazníkov s kvalitou služieb daného subjektu. Vďaka početnej konkurencii je to jedna z hlavných metód, ktorú bežne využívame, či už ide o kúpu automobilu, výber reštaurácie na romantickú večeru, alebo práve vybavenie fotovoltiky.

Neetické, klamlivé alebo nespoľahlivé služby sa v modernom svete dajú iba ťažko utajiť. Ľudia svoje skúsenosti radi zdieľajú, predovšetkým potom tie negatívne, čím prispievajú k skvalitneniu trhu. V ére internetu nie je problém vyhľadať si referencie na stránkach spoločnosti alebo na hodnotiacich portáloch.

Záujem o dianie na trhu a história spoločnosti

Jeden z kľúčových ukazovateľov je aj čas úspešného fungovania firmy na trhu. Pri spoločnostiach, ktoré podnikajú v oblasti fotovoltiky niekoľko rokov, a to i napriek silnej konkurencii, môžeme predpokladať určitú kvalitu ponúkaných služieb a skúsenosti s ich realizáciou. Nemožno, samozrejme, tvrdiť, že novovzniknuté firmy musia byť automaticky nespoľahlivé. Je však dobré podrobiť ich o to dôkladnejšej analýze.

Záujem o aktuálne dianie vo svete fotovoltiky dodávateľskej spoločnosti je tiež jedným z ukazovateľov odbornosti. Ak sa firma naďalej zaujíma o svoj rozvoj a o rozvoj celého odvetvia, ide o jasný signál, že chce naplno využiť svoj rastový potenciál.

Kvalita a obsah webových stránok

Keďže žijeme v čase, keď má internet úplne zásadnú úlohu prakticky pri akejkoľvek vyhľadávacej činnosti potenciálneho zákazníka, je dobré overiť si webové stránky spoločnosti. Tie by mali byť logicky štruktúrované s jasným a zrozumiteľným obsahom. Ich relevanciu podporia napríklad ukážky hotových inštalácií či práve pozitívne referencie od klientov, ktorí majú priamu skúsenosť so službami a s prístupom danej spoločnosti. 

Nie je všetko zlato, čo sa blyští alebo neverte všetkým lákadlám

Niektoré firmy môžu lákať na nízke ceny oproti konkurencii. Lacná fotovoltika môže byť spôsobená chybnou kalkuláciou či malou informovanosťou firmy týkajúcou sa všetkých súvisiacich nákladov. Zdanlivo výhodná obstarávacia cena teda nemusí nutne znamenať, že zákazník v konečnom súčte ušetrí.

Rovnako tak to môže byť i pri promo akciách typu „menič k FVE zadarmo“ a podobne. Ide o také nákladné komodity, že ich cena sa neskôr premietne v cenách iných položiek.