Spoločnosť Siemens úspešne realizovala dobíjanie elektromobilu výkonom 1 MW
Zdroj: Siemens
Úspešný test
Spoločnosť Siemens Smart Infrastructure úspešne zrealizovala prvé dobitie nákladného elektromobilu výkonom 1 MW. V pilotnom projekte bol použitý prototyp MCS dobíjačky Siemens a prototyp elektrického nákladného automobilu.
Rast v segmente elektrických nákladných vozidiel je stimulovaný technologickým vývojom v oblasti batérií aj dobíjacích technológií. Zvyšujúci sa dopyt po bezemisných dopravných riešeniach platí aj pre diaľkovú prepravu, kde prevádzkovateľom vozových parkov ponúka množstvo príležitostí. V spojení s existujúcim systémom CCS (Combined Charging System) tak bude megawattové nabíjanie (MCS) hrať rozhodujúcu úlohu pri elektrifikácii ťažkých nákladných vozidiel.
Dobíjanie v štandarde MCS môže úspešne prispieť k udržateľnej diaľkovej doprave prevádzkovanej nákladnými vozidlami. S cieľom podporiť pokrok v udržateľnej transformácii tohto druhu dopravy, ktorý produkuje vysoké množstvo emisií, predstavila spoločnosť Siemens prototyp megawattového nabíjacieho systému SICHARGE.
Vychádza z existujúceho portfólia a zahŕňa niekoľko dobíjacích jednotiek SICHARGE UC150, prepínacie matice a špeciálne upravený výdajový terminál. Prepínacia matica je ústredným prvkom systému MCS. Združuje výstupný výkon z dobíjacích staníc a v závislosti od požiadavky ho smeruje do výdajového terminálu.
Na vhodnej dobíjacej stanici s výkonom okolo jedného megawattu by bolo možné dobiť batérie bežne používané v elektrických nákladných automobiloch z 20 na 80 percent približne za 30 minút.
Riešenie pre diaľkovú a nákladnú dopravu
„Najmä v diaľkovej doprave budú elektrické nákladné automobily a autobusy potrebovať rýchle megawattové dobitie počas zákonných prestávok v jazde,“ uviedol Markus Mildner, CEO eMobility, Siemens Smart Infrastructure, a dodal: „Tento úspešný test nás však opäť posúva o veľký technologický krok vpred a je potvrdením našich ambícií aktívne sa podieľať na zvýšení udržateľnosti dopravy.“
„Megawattové dobíjanie je zásadné pre diaľkovú kamiónovú a autobusovú dopravu. Verím, že tento technologický míľnik prispeje k rozvoju elektrifikácie kamiónovej a autobusovej prepravy aj v Českej republike,“ doplnil Martin Šilar, vedúci oddelenia elektromobility v Siemens Česká republika.
Elektrifikácia diaľkovej nákladnej dopravy zmení obchodné modely prepravných spoločností a vytvorí priestor pre konkurenčné výhody, a to hneď na niekoľkých úrovniach. Stále viac zákazníkov dopravných spoločností totiž prikladá význam uhlíkovo neutrálnej preprave ich tovaru a prepravcom, ktorí nebudú schopní túto požiadavku splniť, potom môže takzvane aj doslova ujsť vlak.