Spoločnosť Northvolt začiatkom uviedla, že pozastaví časť výroby vo svojej gigafactory vo Švédsku
Zdroj: Northvolt
Obmedzovania expanzie
Spoločnosť oznámila, že zredukuje náklady, čo sa dotkne aj pracovných miest. Dopyt po elektrických autách v Európe totiž klesá, navyše, v oblasti produkcie batérií do elektromobilov kontinentu stále viac konkuruje Ázia a Severná Amerika.
Spoločnosť Northvolt začiatkom minulého týždňa uviedla, že pozastaví časť výroby vo svojej gigafactory vo Švédsku. Zároveň dodala, že súčasťou obmedzovania expanzie je aj meškanie plánovanej výstavby závodov v Nemecku, Kanade a južnom Švédsku.
„Isteže chceme, aby Švédsko bolo dobrým miestom pre nové technológie, ktoré sú potrebné na zelenú transformáciu. To však neznamená, že vláda musí prevziať vo firme podiel,“ povedal Kristersson na tlačovej konferencii v reakcii na otázku médií, či sa vláda nechce podieľať na prípadnej finančnej pomoci spoločnosti Northvolt. „Loptička je teraz na strane firmy. My nemienime vstupovať do biznis plánov jednotlivých spoločností,“ dodal premiér.
Existenčné problémy
Spoločnosť Northvolt bola prvou európskou spoločnosťou, ktorá koncom roka 2021 začala vyrábať batériové články pre elektrické vozidlá v domácej gigafabrike. Neskôr však mala problémy so spustením výroby. Jej gigafabrika v Skellefteå má ročnú kapacitu 16 gigawatthodín, ale v súčasnosti vyrába menej ako 1 GWh.
Existenčné problémy spoločnosti Northvolt sú veľmi znepokojujúce. Celkovo už spoločnosť, ktorá bola založená v roku 2015, získala od investorov viac ako 15 miliárd dolárov (341 miliárd korún), väčšinou v rámci rizikového kapitálu. Vďaka tomu sa stala najväčším nekótovaným startupom v Európe.
Teraz je jasné, že spoločnosť nemá žiadne ďalšie prostriedky na rozvoj svojho podnikania. Jej ďalší osud je veľmi neistý a je možné, že ju bude musieť zachrániť investor – podobne ako to nedávno urobil nemecký batériový gigant VARTA.