Škoda Auto vyrobila 1 000 000 batérií pre elektromobilitu

Minulý rok vyrobila Škoda Auto vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi miliónty batériový systém. Výrobca automobilov vyrába vysokonapäťové trakčné batérie od roku 2019, keď sa začala montáž batérií pre plug-in hybridný Superb iV.

Zdroj: Škoda Auto a.s.

1500 batérií denne

V súčasnosti sa Škoda Auto zameriava výlučne na väčšie batérie pre plne elektrické vozidlá na báze platformy MEB, a to už na dvoch montážnych linkách s celkovou kapacitou 1 500 kusov denne. Kapacita sa pohybuje od 55 do 91 kWh (využiteľnosť 52 až 86 kWh) a okrem elektromobilov Škoda Enyaq a Elroq sa tieto súpravy inštalujú aj do ďalších modelov koncernu Volkswagen, najmä Volkswagen, SEAT/CUPRA a Audi.

Škoda Auto vyrába vysokonapäťové batériové systémy od septembra 2019, keď sa začala montáž trakčných batérií pre plug-in hybrid Superb iV. Od mája 2022 sa v Mladej Boleslavi vyrábajú batériové systémy pre plne elektrické vozidlá na báze platformy MEB.

Tieto súpravy sa používajú v elektromobiloch Škoda Enyaq aj v novom SUV Elroq, ako aj vo vozidlách Volkswagen, Audi a SEAT/CUPRA. Dôležitým momentom vo výrobe bolo spustenie informačnej platformy Enter Electric! pre e-mobilitu, ktorá sumarizuje technické detaily a výhody elektromobility pre zákazníkov. V súčasnosti sa Škoda Auto zameriava výhradne na výrobu batérií pre plne elektrické autá na platforme MEB v Mladej Boleslavi.

Rozšírenie výroby

V roku 2023 sa výrobné priestory v Mladej Boleslavi rozšírili o druhú linku, čím sa celková denná kapacita zvýšila na 1 500 batériových systémov. Automobilka zároveň výrazne investuje do potrebnej transformácie svojich prevádzok a vývojových oblastí, ako je digitalizácia a ďalšie vzdelávanie zamestnancov.

Výrobné priestory sa rozprestierajú na ploche približne 10 500 m² a na montáži sa v jednotlivých zmenách podieľa približne 90 zamestnancov. K dispozícii majú 82 plne automatizovaných robotov, ktoré manipulujú s obzvlášť ťažkými komponentmi. Nový batériový systém pre platformu MEB opúšťa linku každých 60 sekúnd. Hmotnosť finálneho balenia je cca 490 kilogramov (v prípade variantu 82 kWh).

Lítium-iónové trakčné batérie vyrábané v Mladej Boleslavi sa vyznačujú modulárnou konštrukciou, ktorá umožňuje výrobu širokej škály variantov. Batérie pozostávajú z 8 až 13 modulov so 16 až s 26 článkami a kapacitou 55 až 91 kWh (čistá kapacita: 52 až 86 kWh).

Unikátna technológia vo výrobe

V júni tohto roku Škoda Auto otvorila najmodernejšie pracovisko pre kontrolu kvality vyrábaných batérií, ktoré využíva technológiu počítačovej tomografie či CT vyšetrenia, ktoré je v automobilovom priemysle jedinečné. Systém zobrazuje detaily s veľkosťou 4 mikróny alebo štyri tisíciny milimetra.

Technológia umožňuje detailný pohľad na vnútorné časti a zistenie prípadných odchýlok v jednotlivých častiach bez nutnosti demontáže celého batériového systému. Zároveň je možné preskúmať bunky, ktoré už boli na tomto zariadení v prevádzke.