Názor experta: Elektromobily niesú nebezpečné kvôli častým požiarom baterií
Zdroj: SEVA
Ale ako je to s koloběžkami?
Kolobežky sa dostávajú na trh s cenou ktorá je zanedbateľná oproti autu. Ich kontrola a spracovanie nepodlieha takým štandardom ako u automobilov a nakoniec najdôležitejšia vec ich používanie a skladovanie nie je regulované a kontrolovaný žiadnym spôsobom.
To urýchľuje poškodenie samotnej batérie čo môže mať za následok požiar.
Keď vidím, ako sa na elektro kolobežkách ľudia preháňajú na chodníkoch, skáču s nimi z obrubníkov a neraz narazia do prekážky alebo ju jednoducho hodia o zem hneď mi hlavou prebehne myšlienka na protipožiarnu bezpečnosť.
Pri každom náraze, zlom nabíjaní, alebo mechanickom poškodení sa môže batéria viac a viac zahrievať až v jeden okamih príde k jej nenávratnému poškodeniu čo môže spôsobiť požiar.
Elektrické autá horia iným spôsobom ako autá so spaľovacím motorom
Elektro kolobežky a bicykle sú dnes skladované v bytoch a domoch. Aj to je jeden z problémov ohrozenia, keďže legislatívne to nevieme nijak obmedziť ! Pritom si ľudia neuvedomujú, že častokrát si zamedzia únik z vlastného bytu a teda sa dostávajú do horiaceho pekla svojou zásluhou.
Elektrické autá horia iným spôsobom ako autá so spaľovacím motorom, ale požiar je rovnako nebezpečný pri oboch typoch áut! Štatistika je jedna vec, ale spôsob hasenia v prípade požiaru je niečo úplne iné. Je potreba sa téme protipožiarnej bezpečnosti venovať čo najviac, aby sme žili a bývali v budovách ktoré budú bezpečné.
Rovnako je dôležité vedeiť aj ako a kde nabíjať elektro vozidlá (nielen autá, ale aj bicykle a kolobežky) a ako sa k nim správať. O skladovaní batérií som spracoval krátky návod PO ktorý vydala Asociácia pasívnej požiarnej ochrany Slovenskej republiky.
Autor: Tomáš Krchnák,Víceprezident Asociácia pasívnej požiarnej ochrany Slovenskej republiky (APPO SR).