Na trh prichádza nová batéria, ktorá umožní ultrarýchle nabíjanie elektromobilov

Konzorcium SAIC-GM a CATL oznámilo prelom v technológii batérií na urýchlenie nabíjania elektromobilov. Nová batéria LFP (lítium-železofosfát) umožní ultrarýchle nabíjanie a tiež zvýši dojazd elektromobilu o 350 km len za 10 minút.

Zdroj foto: SAIC-GM

Veľmi vysoká rýchlosť nabíjania až 6C

Výhodou novej batérie od spoločností SAIC-GM a CATL je použitie lacnejšej chémie na báze lítium-železofosfátového zloženia (LFP) a tiež veľmi vysoká rýchlosť nabíjania až 6C. V praxi to znamená, že novú batériu LFP je možné plne nabiť za 10 minút v závislosti od výstupného výkonu nabíjačky.

Tieto parametre z neho robia najrýchlejší nabíjací batériový systém na svete. Na predĺženie dojazdu o 200 km stačí len 5 minút na nabíjačke.

Lítium-železofosfátové (LFP) batérie sú jedným z najpopulárnejších typov batérií používaných v elektrických vozidlách. Na rozdiel od tradičných lítium-iónových (Li-Ion batérií) obsahujú menej vzácnych prvkov, ako je kobalt, vďaka čomu sú cenovo dostupnejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu. Batérie LFP navyše vynikajú dlhou životnosťou a vyššou tepelnou stabilitou, čo zvyšuje bezpečnosť počas prevádzky.

Nová technológia ultrarýchleho nabíjania (6C) vyvinutá spoločnosťami SAIC-GM a CATL umožňuje rýchlejší prenos energie bez negatívneho vplyvu na výdrž batérie. Označenie „6C“ označuje pomer nabíjacieho prúdu k celkovej kapacite batérie. Medzi jeho výhody patrí nižšia hmotnosť kabeláže vďaka použitiu vysokonapäťovej architektúry. To umožňuje použitie tenších káblov, čo prispieva k zníženiu hmotnosti vozidla.

Na trhu tento rok

Spoločnosť SAIC-GM oznámila, že v polovici tohto roka uvedie na trh novú technológiu batérií. Bude sa používať pre 12 nových modelov elektrifikovaných vozidiel.

Nová technológia batérií bude súčasťou platformy Ultium, ktorá už patrí medzi technologických lídrov. Kvázi 900 V architektúra je kľúčom k dosiahnutiu rýchleho nabíjania, pretože umožňuje efektívnejší prenos energie pri vyšších napätiach. Pre porovnanie, väčšina súčasných elektromobilov používa architektúru 400 V alebo 800 V.

Pre bežných používateľov elektromobilov to znamená väčší komfort, pretože počas krátkej prestávky na čaj môžu rýchlo nabiť svoje auto a získať dojazd dostatočný na stovky kilometrov.